Fastfood slecht voor zaadcellen
Mannen die veel fastfood en kant-en-klaar maaltijden eten maken minder gezonde zaadcellen aan. Het zijn de industriële vetten in het eten die de boel verstoren. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Harvard. Uit eerder onderzoek was al gebleken dat deze vetten een negatieve invloed op de vruchtbaarheid van de vrouw hebben.
Verder in ScienceFlash vandaag onder andere:
- gevonden gereedschappen van Neanderthalers stellen de periode van hun uitsterven ter discussie
- robots die intellectuele en sportieve grenzen verkennen
- waarom veel hete jupiters niet in dezelfde richting draaien als de zon waar ze om heen draaien
- of er misschien een oceaan onder het oppervlakte van de maan Titan ligt
ScienceFlash is het dagelijkse wetenschapsjournaal van W24. Kijk op scienceflash.nl voor alle afleveringen.
Reacties (0)